Top 10 exercitii anticelulita

Top 10 exercitii anticelulita

Zilnic folosim creme, saptamanal mergem la masaj sau tinem diete drastice pentru a scapa de celulita de pe fese si picioare. Insa de cele mai multe ori uitam poate cel mai important lucru care ajuta la remedierea celulitei: exercitiile fizice.

Top 10 exercitii anticelulitaNe concentram pe ceea ce spun medicii sau specialistii, respectiv ca celulita „nu este altceva decat un strat de grasime sub piele” si facem totul pentru a elimina aceasta grasime care ne da batai de cap. Acest mod de a privi lucrurile este partial corect. Da, este indicat sa reduci stratul adipos, insa nu este suficient, deoarece daca vom intra mai adanc in subiect vom descoperi ca ceea ce da forma stratului de grasime sunt muschii aflati imediat sub el. Daca acestia sunt puternici sau suficient de tonifiati, „valurile” nu prea mai au cum sa apara.

Pe de alta parte, stim cu totii ca celulita isi arata coltii pe masura ce inaintam in varsta si productia de colagen scade (desigur, exista si exceptii dar nu vom discuta despre ele aici). Un alt lucru pe care il cunoastem este ca o data cu trecerea anilor masa musculara se diminueaza, muschii se subtiaza si devin din ce in ce mai „lasati”. Punand cap la cap toate aceste informatii putem trage concluzia ca denivelarile si incretiturile incep sa apara si sa se duca in toate directiile atunci cand sub ele lipseste o fundatie neteda si solida.

„Si totusi exista femei slabe care au celulita!”, vei spune. Corect, insa acele femei, chiar daca sunt slabe, prezinta un strat de grasime (chiar daca mai redus) care se asterne peste niste muschi slabi si neantrenati. Deci indiferent daca ai kilograme in plus sau nu, fara o alimentatie adecvata, un stil de viata sanatos si mai ales o musculatura puternica, celulita te poate afecta.

De aceea, pentru a impiedica evolutia ei si chiar pentru a-i spune „PA!”, noi iti propunem una din principalele arme ieftine si la indemana: sportul, respectiv exercitiile pentru celulita.

SUPER EXERCITII PENTRU CELULITA DE PE PICIOARE SI FESE

In contextul actuat in care esti nevoita sa alergi de colo pana dincolo si timpul a devenit din ce in ce mai scurt, probabil ca nu prea mai ai cand sa introduci in programul zilnic si orele de sport atat de necesare sanatatii si aspectului pielii.

Din aceasta cauza, ne-am hotarat sa iti prezentam un program sportiv scurt si deosebit de eficace. Nu te grabi sa tragi o concluzie gresita. Acesta nu este un program oarecare, ci o selectie a celor mai eficiente antrenamente dedicate celulitei. Poti sa-l consideri a fi topul celor 10 super exercitii anticelulitice care tintesc direct musculatura de pe picioare si fese, adica acele zone in care intalnim cel mai des celulita. Exercitiile prezentate aici sunt extrem de eficiente pentru celulita si iti pot transforma intreaga parte inferioara a corpului destul de rapid si extrem de vizibil.

Inainte insa de a vedea despre ce e vorba, trebuie sa iti dam cateva detalii. Ar fi bine sa repeti aceste super exercitii de 3-4 ori pe saptamana. Fiecare exercitiu este gandit sa dureze intre 3 si 5 minute, cu pauze de 1 minut, astfel incat programul complet sa tina fix 50 de minute si nu mai mult. Luate separat, exercitiile sunt usoare. Impreuna insa sunt deosebit de dificile, mai ales pentru o persoana neantrenata. In principiu, le poti face acasa, nu este neaparata nevoie sa mergi la sala. Evident, daca timpul si conditia fizica iti permit, poti completa programul cu alergare, ciclism, bicicleta eliptica, sarituri cu coarda sau orice alt exercitiu care targeteaza muschii picioarelor (bicepsii si cvadricepsii femurali) si fesieri.

Acestea fiind zise, pregateste-te sa afli care sunt cele mai eficiente exercitii anticelulita si modul lor de efectuare.

​Iti dorim, Energie, Vointa si… Spor la treaba!

FANDARI INAINTE

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai cu picioarele paralele, usor departate, si ambele brate pe solduri.

2. Cu piciorul stang, fa un pas mare inainte si lasa-te in jos pana cand genunchiul piciorului drept aproape ca atinge podeaua. Postura spatelui sa fie dreapta si ambii genunchi indoiti la 90 de grade. Stai asa 3 secunde, apoi impinge in piciorul stang pentru a reveni la pozitia initiala.

3.  Stai in pozitia initiala 1-2 secunde, cu spatele drept, picioarele usor departate si mainile pe sold, la fel ca la inceput.

4. Cu piciorul drept, fa un pas mare inainte si lasa-te in jos pana cand genunchiul stang aproape a atins podeaua. Spatele sa fie drept si genunchiul flexat la 90 de grade, exact asa cum ai facut cu piciorul stang la prima repetare. Ramai asa 3 secunde, apoi impinge in piciorul drept pentru a reveni la pozitia initiala.

  • NUMAR REPETARI: 10  pentru ambele picioare
  • NUMAR SETURI: 3
  • ​​PAUZA INTRE SETURI: 30 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 5 minute (exercitii + pauze)

URCARI SI COBORARI DE TREPTE

Top 10 exercitii anticelulita

1. Gaseste un postament sau o mica bancheta care sa aiba o inaltime ce iti permite ca atunci cand pasesti genunchiul sa fie indoit la cel putin 90 de grade. Pune piciorul drept ca si cum ai pasi pe o treapta si ridica-te.

2. Ridica piciorul stang si atinge cu verful degetelor bancheta, fara a te sprijini total pe talpa. Piciorul drept trebuie sa raman fix si ferm, in timp ce ridici piciorul stang, pana cand acesta ramane suspendat la 90 de grade. Coboara cu grija de pe treapta punand intai stangul, apoi dreptul. Repeta setul de 20 de ori, apoi schimba secventa picioarelor. Dupa ce faci inca 20 de repetari cu dreptul, ia o pauza de 30 secunde, apoi incepe setul 2.

  • NUMAR REPETARI: 80/ set
  • NUMAR SETURI: 2
  • PAUZA INTRE SETURI: 30 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 4 minute (exercitii + pauza)
  • SFAT: Nu folosi scaunul pentru ca este instabil. Poti efectua exercitiul si fara gantere, mai ales daca esti la primele antrenamente.

GENUFLEXIUNI IN DEPARTAT CU RIDICARI PE VARFURI

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai cu picioarele departate, calcaiele spre interior, varfurile spre exterior, spatele drept si bratele pe sold.

2. Lasa-te usor in jos in genuflexiune, indoind genunchii pana cand acestia ajung la 90 de grade. Coapsele trebuie sa fie paralele cu solul. Ramai cu spatele drept si mentine aceasta pozitie timp de 20 de secunde.

3. Din aceeasi pozitie, ridica-te usor pe varfuri. Ramai acolo 10 secunde, apoi revino la pozitia de start.

  • NUMAR REPETARI: 1/ set
  • NUMAR SETURI: 3
  • PAUZA INTRE SETURI: 30 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 3 minute (exercitii + pauze)
  • SFAT: Incearca sa ai inspiratia si expiratia constante pe toata durata exercitiului.

PSEUDO FLOTARI CU SARITURA

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai cu picioarele apropiate si bratele ridicate vertical deasupra capului.

2. Lasa-te rapid in pozitia ghemuit, sprijinindu-te cu palmele de podea.

3. Arunca rapid picioarele in spate, ramanand in acelasi timp cu bratele drepte, ca si cum te-ai pregati sa faci flotari (nu vei face de data asta :)).

4. Revino din postura de flotare in pozitia ghemuit.

5. Impinge cat poti de tare in picioare, sarind cu bratele in sus. Ai ajuns in pozitia de inceput. Acum trebuie sa reiei exercitiul repetand fiecare miscare.

  • NUMAR REPETARI: 12/ set
  • NUMAR SETURI: 3
  • PAUZA INTRE SETURI: 30 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 4 minute (exercitii + pauze)
  • SFAT: Incearca sa inspiri/ expiri constant pe durata exercitiului.

GENUFLEXIUNI CU RIDICAREA GAMBELOR

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai cu talpile usor departate si mainile pe langa corp.

2. Lasa-te usor in genuflexiune, ridicand in acelasi timp bratele spre inainte astfel incat acestea sa fie paralele cu solul.

3.  Impinge in picioare si revino la pozitia normala.

4. Pune mainile pe sold, ridica-te cat mai sus pe varfuri, cu gambele cat mai intinse, apoi fa un pas lateral schimband centrul de greutate. Abdomenul, fundul si gambele raman incordate, iar spatele drept. Ramai asa 10 secunde, apoi revino la pozitia de start pentru a relua imediat circuitul.

  • PAUZA INTRE SETURI: fara pauza
  • NUMAR SETURI: 1
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 5 minute
  • SFAT: La lasarea in genuflexiune inspiri, la ridicare, expiri. Cat stai pe varfuri inspiri si expiri normal.

LOVITURA MAGARULUI

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai in genunchi cu palmele departate pe sol. Genunchii trebuie sa fie aliniati cu soldurile si palmele cu umerii, exact ca in imaginea de mai sus.

2. Ridica piciorul drept pana cand coapsa este paralela cu solul si talpa cu tavanul, apoi revino la pozitia de start. Repeta miscarea de 20 de ori, apoi treci la piciorul stang.

  • NUMAR REPETARI: 20 pentru fiecare picior
  • NUMAR SETURI: 3
  • ​​PAUZA INTRE SETURI: 20 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 3 minute
  • SFAT: Tine tot timpul genunchiul indoit, piciorul flexat la 90 de grade si abdomenul incordat.

HIDRANTUL

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai in genunchi cu palmele aliniate cu umerii. Genunchii trebuie sa fie indoiti la 90 de grade si aliniati cu soldurile.

2. Ridica piciorul drept in lateral ca si cum ai imita un caine ce uda un copac sau un hidrant. Piciorul trebuie ridicat pana cand coapsa si gamba sunt paralele cu solul. Revino la pozitia de start. Repeta miscarea de 20 de ori, apoi treci la piciorul stang.

  • NUMAR REPETARI: 20 pentru fiecare picior
  • NUMAR SETURI: 3
  • ​​PAUZA INTRE SETURI: 20 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 3 minute

GENUFLEXIUNI CU RIDICARE ALTERNATIVA PICIOR

Top 10 exercitii anticelulita

1. Pune o minge de exercitii la aproximativ jumatate de metru in fata ta. Stai cu talpile departate si bratele pe langa corp.

2. Ridica piciorul drept pe deasupra mingii si lasa-l sa aterizeze in varful ei. Foloseste piciorul pentru a rula usor mingea catre dreapta.

3.  Lasa-te in genuflexiune, ridicand si punand mana stanga deasupra mingii. Revino in pozitia de start pentru a relua exercitiul, de data asta cu piciorul stang si mana dreapta.

  • PAUZA INTRE SETURI: fara pauza
  • NUMAR SETURI: 1
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 5 minute
  • SFAT: Exercitiul poate fi facut si fara minge. Doar imagineaza-ti ca mingea exista si ridica piciorul suficient, ca si cum ar trece peste ea.

RIDICARI LATERALE DE PICIOR

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai culcata pe o parte, cu cotul stang sub cap si palma drepta sprijinindu-se pe sol, in fata ta. Picioarele trebuie sa fie intinse, stangul sa atinga salteaua pe toata suprafata, dreptul sa fie deasupra.

2. Ridica piciorul drept, usor, intr-o maniera controlata, fara a indoi genunchiul, apoi lasa-l in jos, la fel de usor, fara a atinge piciorul de sprijin. Traseul trebuie sa dureze aproximativ 5 secunde. Repeta de 12 ori, apoi intorce-te pentru a pune stangul la treaba.

  • NUMAR REPETARI: 12 pentru fiecare picior
  • NUMAR SETURI: 4
  • ​​PAUZA INTRE SETURI: fara pauza
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 4 minute
  • SFAT: Tine abdomenul incordat si corpul perfect intins pe toata durata exercitiului. Nu uita sa respiri la fiecare miscare.

RIDICARI DE SOLD DIN STAND PE SPATE

Top 10 exercitii anticelulita

1. Stai intinsa pe spate cu genunchii indoiti si talpile pe un postament sau direct pe podea.

2. Ridica soldurile astfel incat genunchii, soldurile si pieptul sa fie in linie dreapta. Abdomenul si fesele trebuie sa fie incordate. Mentine postura 5 secunde, apoi revino la pozitia de start.

  • NUMAR REPETARI: 20
  • NUMAR SETURI: 2
  • ​​PAUZA INTRE SETURI: 30 secunde
  • TIMP TOTAL ESTIMAT: 5 minute
  • SFAT: Exercitiul poate fi facut chiar si fara postament, direct cu talpile pe sol. Cand ridici soldul expiri, cand il lasi jos, inspiri.​​

RECOMANDARI FINALE

Desi poate parea simplu si usor de facut, programul de exercitii anticelulita prezentat mai sus este deosebit de greu de terminat, mai ales daca nu ai mai facut sport de multa vreme. Combinatia de exercitii „cardio” si „forta” te va face sa transpiri intens si te va epuiza mai repede decat crezi. Daca ai o conditie fizica mai slaba, incearca sa faci primul antrenament partial, atat cat poti, apoi data viitoare mai adauga un exercitiu. In aproximativ o luna sau doua, probabil ca vei putea termina toate cele 10 exercitii anticelulita intr-un singur antrenament.

De asemenea, nu uita ca sportul si mai ales exercitiile specifice picioarelor si feselor te ajuta mult, insa nu sunt suficiente. Pentru a grabi procesul de transformare, programul de exercitii trebuie completat cu masajul si tratamentele anticelulita.

In final, daca nu ai facut-o inca, iti recomandam sa citesti si celelalte articole care vizeaza subiectul „celulita”. Cu siguranta le vei gasi interesante si utile.

Disclaimer #1: Aceste exercitii anticelulita sunt recomandate persoanelor sanatoase, apte pentru sport din punct de vedere medical. Inainte de a le urma, consulta medicul tau.

Orice sedinta programata poate fi anulata cu cel putin 4 ore inainte ca aceasta sa inceapa. Va multumim pentru intelegere.

Balinesse Spa

Intrarea Bitolia 27, București 011675
0733 126 423
office@balinessespa.ro