9 erori in dieta anticelulita

9 erori in dieta anticelulita

9 erori in dieta anticelulita

Cu siguranta “dieta anticelulita” este la fel ca politica, adica un subiect la care toata lumea se pricepe. Ne intrebam daca specialistele ce dau sfaturi la TV, in reviste sau pe internet au scapat de celulita si vor sa impartaseasca lumii reteta lor secreta.
Probabil ca raspunsul il stim deja, insa de multe ori continuam sa urmam acele asa-zise sfaturi si remedii. In final ajungem la frustrare si disperare. La noi se pare ca nu merge nici macar una din toate aceste recomandari si retete magice.

De aceea, ne-am propus sa iti aratam cele mai frecvente erori in alimentatie, majoritatea dintre ele preluate chiar din emisiunile si site-urile care iti spun ce sa mananci sau sa bei pentru a scapa de celulita. Cele 9 erori in dieta anticelulita prezentate in acest articol nu sunt singurele gafe pe care le poti face. Totusi, pe masura ce vei citi, vei intelege cum functioneaza lucrurile si vei putea sa eviti si celelalte greseli care te dau inapoi atunci cand vrei sa ataci celulita.​

Acestea fiind zise, sa incepem cu prima si cea mai intalnita eroare:

1. ELIMINAREA GRASIMILOR DIN ALIMENTATIE

9 erori in dieta anticelulitaDesi pare un lucru absurd, eliminarea totata a grasimilor din alimentatie este una dintre cele mai mari erori pe care o poti face. Stim ca peste tot auzi ca pentru a elimina celulita trebuie sa slabesti, iar pentru asta este necesar sa mananci cat mai putine grasimi, insa lucrurile nu stau tocmai asa. In mare, grasimile din alimentele sunt de 3 tipuri: saturate, nesaturate (mononesaturate si polinesaturate) si trans. Care sunt benefice in lupta contra celulitei si care nu? Sa le luam pe rand.

  • Saturate (ex: unt, grasime animala, lactate grase) – cresc colesterolul, trebuiesc consumate cu precautie
  • Mononesaturate (ex: ulei masline, avocado) – mai bune decat cele saturate, mai putin benefice decat cele polinesaturate.
  • Polinesaturate (ex: icre, somon sau alti pesti grasi, alte alimente cu Omega 3) – detoxifiaza si echilibreaza nivelul de estrogen. Sunt cele mai bune grasimi anticelulitice si faci o grava eroare daca le scoti din dieta.
  • Trans (ex: margarina, prajituri, prajeli) – trebuiesc limitate drastic, respectiv sa fie o exceptie consumul lor.

2. CONSUMUL DE IAURT CU 0% GRASIME

9 erori in dieta anticelulitaAprope toate femeile care vor sa slabeasca si sa scape de celulita isi indrepta atentia spre celebrul iaurt cu 0% grasime. De fapt, iaurtul si smantana cu procente mici de grasime contin in schimb zahar. Aceasta se intampla pentru ca produsele respective nu ar avea niciun gust fara grasime, iar solutia (nesanatoasa) gasita de producatori a fost inlocuirea acesteia cu zahar.
Deci atentie la capcana: iaurtul cu 0% grasime te poate ingrasa mai mult decat cel gras.

3. MULTE SUCURI NATURALE

9 erori in dieta anticelulitaFresh-urile din fructe naturale sunt excelente atat pentru sanatate in general, cat si in dieta anticelulitica, insa un consum peste nivelul optim inseamna carbohidrati in exces.

​La femei, cantitatea necesara de zahar este de aproximativ 5 lingurite/ zi. Cam aceeasi cantitate se obtine in urma unui pahar de 200 ml suc natural. Deci, nu depasi aceasta cantitate, pentru ca excedentul se va transforma in grasime.

4. RENUNTAREA LA CIOCOLATA

9 erori in dieta anticelulitaAici stim cu siguranta ca te-am bagat in ceata! Cum adica, ciocolata face bine in dieta anticelulita?

​Ei bine, raspunsul este DA, ciocolata este benefica. Insa nu orice tip si nu in orice cantitate. Astfel, medicii nutritionisti recomanda consumul de (Atentie!) ciocolata neagra in dieta anticelulita.

​Datorita cafeinei, polifenolilor, flavonoizilor si catechinelor, ciocolata neagra are efecte antioxidante, de crestere a circulatiei sanguine si spargere a celulelor grase. Daca esti o mare amatoare de dulciuri nu jubila inca pentru ca doza zilnica nu trebuie sa depaseasca 30 grame dintr-un pachet ce contine 80% ciocolata neagra. Totusi, mai bine atat decat deloc, nu?

Si asta nu e tot. Aceeasi cantitate de 30 de grame ciocolata neagra contine 3.5 gr. fibre si urmatoarele procente (apoximate) din necesarul zilnic de minerale: fier si magneziu – 20%, cupru si mangan – 30%, potasiu, zinc, seleniu, fosfor – peste 40%. Deci inca un motiv in plus sa o consumi cu incredere. In ceea ce priveste zaharul, trebuie sa stii ca, in principiul, cu cat ciocolata este mai neagra cu atat contine mai putin zahar.

5. FARA GLUCIDE/ CARBOHIDRATI

9 erori in dieta anticelulitaDe data asta chiar ca te-am bulversat! Probabil ca te vei grabi sa spui ca evitarea oricarui aliment ce contine glucoza sau carbohidrati este cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci atunci cand urmezi orice dieta anticelulitica. Chiar daca aparent treaba asta se bate cap in cap ce am explicat mai sus, trebuie sa stii ca nu este asa. Sa iti explicam de ce.

Pentru a functiona normal, corpul trebuie sa elibereze o anumita cantitate de insulina, hormonul cel mai important in metabolismul glucidelor. Insulina contribuie la micsorarea concentratiei de glucoza in sange, ajuta la transformarea glucozei in glicogen si sintetizarea proteinelor, participa la sintetizarea acizilor grasi in ficat si transporta aminoacizii in celule. Probabil ca daca nu esti medic, ti-ai cam prins urechile, insa ceea ce trebuie sa retii este ca insulina este necesara intr-o cantitate optima in organism, respectiv intre 70 si 110 ml/dl. Sub aceste valori, insemna hipoglicemie, iar peste, hiperglicemie.

Motivul pentru care explicam toate acestea este ca, uneori, unele femei tin o dieta anticelulita foarte drastica si exista riscul de hipoglicemie. Deci daca ti-ai propus sa mananci extrem de strict si sa eviti total alimentele ce contin carbohidrati, faci o mare eroare si iti pui sanatatea in joc. Invers, daca esti in extrema opusa, iar nu este bine pentru ca vei acumula grasime. Daca stii ca te afli in limitele normale, poti continua sa mananci o varietate bogata de alimente cu continut scazut de glucide. Astfel, de fiecare data cand vei consuma un astfel de aliment se va elibera o cantitate minima de insulina, atat cat este necesar ca celulele de grasime sa nu se inmulteasca. ​

6. ELIMINAREA SARII DIN MANCARE

9 erori in dieta anticelulitaExista prea multe pareri eronate cum ca sarea ar fi o sursa de ingrasare sau de favorizare a retentiei de apa in organism si ca eliminarea ei ar fi benefica in dieta anticelulitica. Nu vom enumera aici toate beneficiile incontestabile ale sarii, ci vom spune doar ca fara sare nu putem supravietui.
​In acelasi timp, o cantitate insuficienta de sare are un efect negativ asupra unor hormoni si poate duce la boli extrem de grave.

Totusi, trebuie sa precizam cateva aspecte. Nu doar cantitatea de sare este importanta, ci mai ales tipul ei. Astfel, la momentul actual exista 2 tipuri de sare: cea de masa rafinata, de cele mai multe ori iodata (o gasesti in toate magazinele, este alba si fina) si cea gema, de salina (grunjoasa, sub forma de cristale mari, aproape inexistenta in magazine). Sa vedem care sunt diferentele.

Sarea rafinata este de fapt o sare moarta, extrem de acida, ce secatuieste mineralele din corp si dezhidrateaza. Practic, lasa organismul fara energie. Acest tip de sare aduce toxicitate, este nociva sanatatii si de aceea trebuie scoasa nu doar din dieta anticelulita, ci si din alimentatia curenta a oricarui om.

Pe de alta parte, sarea de salina (cea extrasa din munti si neprelucrata tehnologic) este alcalina si contine o multime de minerale benefice (peste 80 de micro si macroelemente, calciu, magneziu, iod). Acest tip de sare este foarte greu de gasit in Romania (nu intelegem de ce). Totusi, daca ai noroc, o gasesti in pachete livrate de Salina Slanic Prahova. Doza zilnica recomandata este de 2 grame (1 lingurita).

Bine de stiut:

  • Persoanele afectate de hipertensiune, insuficienta cardiaca, osteoporoza, diabet si boli de rinichi trebuie sa consume maxim 1,5 grame sare/ zi.
  • Sarea iodata este nociva persoanelor hipertiroidiene si benefica celor hipotiroidiene;
  • Sarea de salina neiodata de care au nevoie hipertiroidienii o poti gasi (foarte rar si iar nu intelegem de ce) sub forma de amestec de condiment cu sare de Himalaya.
  • Prea mult sau prea putin iod duce la dereglarea hormonilor tiroidieni si in cazuri grave la cancer de tiroida.

7. CONSUMUL A 2 LITRI DE LICHIDE/ ZI

9 erori in dieta anticelulitaUna din cele mai intalnite erori in dieta anticelulita este hidratarea insuficienta sau urmarea “sfatul suprem” care spune sa consumi 2 litri de lichide in fiecare zi.

​Pai si daca afara nu este iarna, ci vara si sunt peste 40 de grade? Dar daca tu faci 2 antrenamente pe zi fata de alte femei care fac doua pe an? Sau daca ai 1.90m inaltime si 80kg, in loc de 1.50m si 45kg? Sunt o gramada de “daca” si nu m-am apucat sa-i numar pe toti.

Indiferent daca auzi ca barbati trebuie sa bea 3 litri, respectiv femeile 2, trebuie sa stii ca in realitate nu exista nicun studiu sau formula stiintifica ce iti spune exact cata apa sau lichide sa consumi. Asta se intampla pentru ca in joc intra o multime de variabile: varsta, stare de sanatate, daca esti gravida sau nu, climat, nivel de activitate fizica, greutate corporala, alimentatie, etc.

Daca vrei sa te iei la tranta cu celulita, trebuie sa bei apa/ ceaiuri/ sucuri fresh/ alte lichide si sa manaci fructe si legume (care si ele au in compozitie, intr-o mare proportie, apa), atat cat are nevoie organismul. Iar pentru a afla cantitatea optima trebuie sa faci 2 lucruri:

  • Sa ai grija ca atunci cand simti senzatia de sete sa te hidratezi.
  • Sa monitorizezi culoarea urinei. Aceasta trebuie sa fie intotdeauna incolora. Daca e colorata, mai bea o cana de apa.

8. INTERZICEREA CAFELEI

9 erori in dieta anticelulitaDesi multe diete anticelulitice o interzic, cafeaua nu a fost niciodata dovedita ca fiind o cauza a celulitei. De fapt, ea poate fi chiar benefica mai ales daca ne gandim ca aprope toate tratamentele si cremele profesionale contin cafea sau cafeina.

​Daca o bem in cantitati mici, cafeaua ajuta la digestie si intensificarea circulatiei.

​Totusi, la fel ca in consumul oricarei alte bauturi sau aliment este bine sa nu exageram. Un consum prea mare de cafeina poate deshidrata, avand ca rezultat retinerea de lichide in organism. De aceea ar fi bine sa ne limitam la o ceasca/ zi, iar daca depasim cantitatea sa compensam prin mai multa apa.

9. DIETA INSASI, O EROARE!

9 erori in dieta anticelulitaDa, da, ai auzit bine. Dieta este insasi o eroare. Formulele de genul “In aceste 7 zile vei manca 1 ou, 3 frunze de patrunjel, 2 morcovi … si vei reduce celulita!”, nu merg. Daca ar fi mers, ce bine ar fi fost! Pe toate drumurile ai fi vazut numai femei cu pielea neteda si fina. Personal, cred ca aceste diete rapide sunt o insulta la adresa inteligentei noastre.

In acelasi timp, dieta pe termen lung si privarea de anumite alimente nu fac decat sa ne frustreze. Practic corpul te implora sa ii dai ceva si tu ii intorci spatele. Nu trece mult timp si se repeta povestea. Sa zicem ca esti foarte incapatanata si rezisti pe pozitie. O luna, doua, trei. Oare cat timp poti face asta? Cat timp poti lupta cu tine insati? Evident, nu foarte mult. Apoi, mai vine si reversul medaliei, incepi sa te acuzi ca nu ai fost in stare sa tii dieta. Totusi, ce poti face? Hai sa iti spunem noi ce!

In primul rand inlocuieste cuvantul “dieta” cu ceva mai frumos. Ce zici de “alimentatie sanatoasa”? Cand spui “sunt la dieta” e ca si cum ai zice “saraca de mine!” sau “ia priviti cum ma autoflagez!”. E ca si cum ai juca un rol de victima ce presupune stoarcerea de lacrimi de la spectatori. In schimb, expresia “mananc sanatos” rezoneaza altfel in tine si este privita diferit de cei ce te inconjoara. O alimentatie sanatoasa presune ca poti manca si bea orice, inclusiv hamburgeri, cartofi prajiti, bere sau prajituri, insa in limite decente. Ti se pare absurd?

Poate nu ai remarcat, insa pe parcursul acestui articol nu am pomenit nicaieri ca nu ai voie sa mananci un anumit lucru. De ce crezi asta? Ei bine, pentru ca secretul nu consta in “ce”, ci mai ales in “cat”. Cu siguranta un pahar de bere si 3 aripioare KFC nu fac rau nimanui daca sunt consumate din cand in cand. Problema intervine atunci cand in loc de un pahar este o sticla si portia mica devine una extralarge. Iar daca acestea se mai intampla si foarte des… rezultatul il cunosti.

In al doilea rand trebuie sa stii ca, de cele mai multe ori, pentru a elimina celulita nu este suficient doar sa mananci sanatos. Asadar, mai exista cateva arme eficiente pe care le poti folosi. Daca nu ai aflat inca care sunt si cum se utilizeaza, pregateste-te sa le cunosti indeaproape citind articolele de mai jos dedicate subiectului “celulita”.

Orice sedinta programata poate fi anulata cu cel putin 4 ore inainte ca aceasta sa inceapa. Va multumim pentru intelegere.

Balinesse Spa

Intrarea Bitolia 27, București 011675
0733 126 423
office@balinessespa.ro